INTRODUCTION TO THE PEDAGOGY OF HAPPINESS

<doi>10.24250/jpe/1/2021/ADP

Authors

  • Andreea Denisa PUIU University of Bucharest

Keywords:

education; happiness; pedagogy; school; teachers

Abstract

The voice of children, the voice of teachers, the voice of parents can be primary sources for analyzing the existing models of happiness in school, as well as directions to investigate in order to build positive interventions in the educational environment since primary school. Happiness courses can be successfully taught in primary school, in the form of a happiness hour, but the design of classes in all disciplines can integrate the principles of happiness. In this way, the quality of school life increases: a deep, meaningful learning, simultaneously supported by the dimensions of happiness, as well as self-awareness, understanding the notions of "happy brain", "happy body", "happy teacher", "happiness teacher", "happiness at school". The benefits of happiness in the school environment attest to the impact of a pedagogy of happiness from an early age.

References

Akhtar, M. (2019). Săfacem un obicei din fericire!,în Leo Bormans,

Carteamondialădesprefericire. Bucureşti: Litera, p. 233-234.

Bartolini, S. (2019). Celecinciaspecte ale fericirii la 360, în Leo Bormans,

Carteamondialădesprefericire. Bucureşti: Litera, p. 305.

Bălţătescu, S. (2019).Întrebările de tip fluture,în Leo Bormans,

Carteamondialădesprefericire. Bucureşti: Litera, p. 54.

Ben-Shahar, T. (2009). Fiifericit!. BucureÅŸti: EdituraCurteaVeche.

Biddulph, S. (2004). Secretulcopiilorfericiţi. Bucureşti: Editura Cosmos.

Blankson, A. (2019). Viitorulfericirii: cincistrategiimoderne de echilibrare a productivităţiişi

a stării de bine în era digitală. Bucureşti: EdituraVellant.

Brule, G. (2019). Educațiafericită: capacitatea de a crește. In Bormans,

Carteamondialădesprefericire. București: Litera.

Dikel, W. (2015). Sănătateamentală a elevului. Bucureşti: EdituraTrei.

Dweck, C. S. (2017). Mindset: o nouăpsihologie a succesului. Bucureşti: CurteaVeche

Publishing.

Fredrickson, B.(2019). Putereaemoţiilorpozitive: cum sădepăşeştinegativismulşisădeviimai

optimist. BucureÅŸti: Litera.

Freire, T. (2019). Copiii ne aratăcalea, în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 181-183.

Gehmacher, E (2019). Sădeprindemfericirea, în Leo Bormans.

Carteamondialădesprefericire. Bucureşti: Litera, p. 251- 252.

Goleman, D. (2016). Creierulşiinteligenţaemoţională: noi perspective. Bucureşti:

CurteaVeche Publishing.

Hallowell, M. (2016). Copilfericit – adult fericit: Cincipaşipentru a-iajutapeceimicisă-şi

conserve bucuriape tot parcursulvieţii. Bucureşti: EdituraTrei.

Haybron, D. (2019), Contextulfericirii, în Leo Bormans. Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 41.

Hershfield, H. (2019). Parteabună a emoţiiloramestecate, în Leo Bormans.

Carteamondialădesprefericire. Bucureşti: Litera, p. 69- 71

Jennings, P. (2017). Mindfulness pentruprofesori: cum săobţiiarmonieşiproductivitateînclasă.

BucureÅŸti: Herald

Lyubomirsky, S. (2010). Cum săfiifericit: o abordareştiinţificăpentru a aveaviaţape care ţi-o

doreÅŸti. BucureÅŸti: EdituraAmsta Publishing.

Mandeville, L. (2019), Ecuaţiafericirii, în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 119-121

Martin, M. (2019), Paradoxurilefericirii, în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 80-81

Medina, J. (2017). Regulilecreierului. 12 principiipentru a supravieţuişi a fi eficient la

serviciu, acasăşi la şcoală.Bucureşti: Lifestyle Publishing.

Michalos, A. (2019), Trezoreria, în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire. Bucureşti:

Litera, p. 99.

Negovan, V. (2013). Psihologiepozitivăaplicatăîneducaţie. Bucureşti: EdituraUniversitară

Puiu, A. D. (2020). Jurnalul fericiriila şcoală. București: Editura Cartex.

Reker, G. (2019), Surselevieţiitrăite cu sens, în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 75-76.

Roffey, S. (2019). Educaţiepozitivă, în Leo Bormans. Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 272-275.

Seligman, M. (2004), Optimismul se învaţă, Ştiinţacontrolului personal, Bucureşti: Ed.

Humanitas.

Seligman, M. (2020).Copilul optimist: cum săpreviidepresiaşisă-iconsolideziîncredereaîn

sine. BucureÅŸti: EdituraHumanitas.

Senge, P. (2016). Şcoli care învaţă: a cinceadisciplinăaplicatăîneducaţie. Bucureşti:

EdituraTrei.

Siegel, D. J. (2014). Creierulcopiluluitău: douăsprezecestrategiirevoluţionare de

dezvoltareunitară a creieruluicopiluluitău. Bucureşti: For You.

Tenney, J. (2011). Factors affecting the happiness of urban elementary school students: an

exploratory study, New Haven, Connecticut.

Uusitalo-Malmivaara, L. (2019), Cum îiînveţipealţiifericirea,în Leo Bormans,

Carteamondialădesprefericire. Bucureşti: Litera, p. 137-139.

Veenhoven, R. (2019), Ce ÅŸtimdespre “fericireâ€,în Leo Bormans,

Carteamondialădesprefericire. Bucureşti: Litera, p. 357.

Vitterso, J. (2019). Nu cine, ci cum, în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 65-67.

Vrăşmaş, E. (2007). Dificultăţile de învăţareînşcoală. Bucureşti: V & I Integral.

Zaccagnini, J. (2019), Putereadragostei, în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p. 184

Zhanjun, X (2019), Celenouăexperienţe,în Leo Bormans, Carteamondialădesprefericire.

BucureÅŸti: Litera, p.85-87.

Downloads

Published

2021-04-19