VALORISING THE ACTIVE METHODS IN THE STUDY OF PEDAGOGICAL SUBJECTS
Keywords:
active methods, pedagogical skills, involvement,Abstract
The option for the activating didactic methodology is determined by the real need
of the student’s involvement in the learning process. In the context of teaching for
learning, we choose those methods which will increase the trainees’ attention and
interest in the conditions of flexibility and individuality of the instruction. The study
achieved reveals the fact that the methods based on action such as learning with the
help of worksheets, the exercise, the role play, the project or theme of actionresearch
contribute to the creation of an atmosphere which should stimulate the
interest and curiosity of those who learn, by their total engagement in the learning
experiences.
References
Balaş, E. (2013).Educația centrată pe sudent-cheia unui învățământ superior de calitate. In
Stanciu L., Bumbuc Ș., Macovei C. (coord.). Pedagogia interactivă și învățarea centrată pe
student în contextul construirii Spațiului European al Învățământului Superior. Sibiu:
Editura Academiei ForÈ›elor Terestre „Nicolae Bălcescuâ€
BocoÅŸ, M. (2017). Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist. PiteÅŸti:
Editura Paralela 45
Bocoş, M., Ionescu, M. (coord.) (2017). Tratat de didactică modernă - ediția a II-a. Piteşti:
Editura Paralela 45
Cerghit, I. (2006). Metode de învăţământ ediţia a IV-a revăzută şi adăugită. Iași: Editura
Polirom
Cucoș, C. (2014). Pedagogie - ediţia a III-a revăzută şi adăugită. Iași: Editura Polirom
Danielson, D. (2010). Pathways to teaching methods. New Jersey: Merril. Pearson
Marzano, R.J. (2009). Designing & Teaching Learning Goals & Objectives. Bloomington:
Marzano Research Laboratory
Nedelcu, A. (2011). Inovaţie şi performanţă în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice
din mediul urban. Cercetare – acțiune în educație.
http://mentoraturban.pmu.ro/sites/default/files/ResurseEducationale/Modul%208%20Cercet
are%20actiune.pdf)