Arguments in favour of a competence-based pedagogy

Authors

  • Gabriela Kelemen „Aurel Vlaicu” University of Arad

Keywords:

education, competence, teaching, learning, methods

Abstract

New challenges point to a school undergoing a
significant change in its attempt to pass on from a traditional
pedagogy to a competence-based pedagogy; passing from uniform
to re-form, the teacher and the pre-school teacher, in a
word the educator is challenged not only by a sophisticated
terminology but also by developing a modern exercise, a
practical and more efficient pedagogy. The scientific offer
within school curricula demands from the teacher original
itineraries, new tracks: from curriculum to evaluation, from
teaching to learning, from knowledge to abilities. Placed at the
interference between technology and methodology, the teacher
is stimulated to assume educational projects of conception,
actual action, professional competence, to promote dialoguetype
methods, favouring the process of guidance and
negotiation.

References

Albulescu, Ion, (2004), Paradigma predarii. Activitatea profesorului între

rutina si creativitate, Presa Universitara Clujeana, Cluj-Napoca.

Bîrzea, C., (1995), Arta si stiinta educatiei, E.D.P., Bucuresti.

Bîrzea, C., (1995), Arta si stiinta educatiei, E.D.P., Bucuresti.

Bocos, Musata, (2002), Instruire interactiva. Repere pentru reflectie si

actiune, Cluj-Napoca, Presa Universitara Clujeana.

Calin, M., (1996), Teoria educatiei. Fundamentarea epistemica si metodologica a actiunii educative, Editura All, Bucuresti.

Cartarescu, Mircea, (1999), Postmodernismul românesc, prefata de P.

Cornea, Editura Humanitas, Bucuresti.

Chis, Vasile (2005), Pedagogia contemporana, Pedagogia pentru

competente, Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca.

Chis, Vasile (2005), Pedagogia contemporana, Pedagogia pentru

competente, Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca.

Cucos, C., (2002), Pedagogie, Editura Polirom, Iasi.

Ionescu M., (2000), Demersuri creative în predare si învatare, Editura

PUC, Cluj.

Ionescu, M., Radu I., (1995), Didactica moderna, Editura Dacia, Cluj.

Iucu, R., (2001), Instruirea scolaraã, Polirom, Iasi.

Neacsu, I., (coord), (1997), Scoala româneasca în pragul mileniului III (o

“provocare†statistica), Editura Paideia, Bucuresti.

Paun, Emil, (2002), O “lectura†a educatiei prin grila postmodernitatii.

Vaideanu, G., (1988), Educatia la frontiera dintre milenii, Editura Politica,

Bucuresti.

Iucu, R., Instruirea scolarã, Polirom, Iasi, 2001;

Vaideanu, G., (1988), Educatia la frontiera dintre milenii, Editura Politica, Bucuresti.

[ 3 ]Neacsu, I. (coord), Scoala româneasca în pragul mileniului III (o “provocareâ€

statistica), Bucuresti, Editura Paideia, (1997).

Paun E., O “lectura†a educatiei prin grila postmodernitatii, 2002.

Chis V., (2005),Pedagogia contemporana, Pedagogia pentru competente, Casa

Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, p.24.

Calin, M., Teoria educatiei. Fundamentarea epistemica si metodologica a actiunii

educative, Bucuresti, Editura All, 1996.

Cucos, C., (2002), Pedagogie, Editura Polirom, Iasi, p.59.

Idem., p. 76.

Albulescu, I., Paradigma predarii. Activitatea profesorului între rutina si creativitate,

Cluj-Napoca, Presa Universitara Clujeana, 2004.

Ionescu M., Radu, I., Didactica moderna, Cluj, Editura Dacia,1995.

Bîrzea, C., Arta si stiinta educatiei, Bucuresti, E.D.P. 1995.

Ionescu, M., Demersuri creative în predare si învatare, Editura PUC, Cluj, 2000.

Cartarescu, M., Postmodernismul românesc, prefata de P. Cornea, Bucuresti, Editura

Humanitas, 1999.

Bocos, M., Instruire interactiva. Repere pentru reflectie si actiune, Cluj-Napoca,

Presa Universitara Clujeana, 2002.

Downloads

Published

2018-07-27