KINDERGARTEN AND FAMILY TOGETHER FOR THE EDUCATION OF AUTHONOMY OF PRE-SCHOOL CHILDREN
Keywords:
kindergarten, skills, knowledge, child,Abstract
The research we have conducted, approaches the collaboration between kindergarten and family to increase the child's autonomy. The first contact the child has with the kindergarten is very important. In the context of his or her previous age and experiences, it may be more important than the start of school. Now is the time to acquire skills, knowledge, and set the skills that will ensure a good development throughout his/her school life.References
Boca, Cristina (coord.), Buchinschi, Mihaela, Dulman, Anița, Educația timpurie și specificul dezvoltării copilului preșcolar nr. 1, (2009), București, Editura Educația+
Bonchiș, Elena, (1998), Copilul și copilăria, București, Editura Politică
Kelemen, Gabriela, (2010), Pedagogie preşcolară, Editura Universităţii „Aurel Vlaicu†Arad
Kelemen, Gabriela, (2010), Pedagogie preşcolară, Editura Universităţii „Aurel Vlaicu†Arad
Mary D. Salter Ainsworth and Silvia M. Bell (1970), Child Development Vol. 41
Mateiaș, Alexandru, (2003), Copiii preșcolari, educatoarele și părinții, Ghid de parteneriat și consiliere, București, Editura Didactică și Pedagogică, R.A.
Mihăilescu, Ioan,(2006), Rolul familiei în dezvoltarea copilului, Editura Universitară, București
Revista învățământului preșcolar, (2009), Editura Corsei, nr. 1-2, București
Roman, A., Dughi, T. (2007), Elemente de psihologia educaţiei, Editura Universităţii Aurel Vlaicu, Arad
Roșca, Alexandru, și Chircev, Anatole, (1994), Psihologia copilului preșcolar, București, Editura Didactică și Pedagogică
Rudolph Schaffer, Heinz, (2007), Introducere în psihologia copilului, Cluj Napoca
Schwartz, Gheorghe, Kelemen, Gabriela, Moldovan, Olga, Ignat Sonia, (2014), Psihologia copilului, Editura Universităţii „Aurel Vlaicu†Arad.
Schwartz, Gheorghe, Kelemen, Gabriela, (2006), Psihologia copilului, Editura Universităţii „Aurel Vlaicu†Arad
Tatu, Cornelia, (2008), Note de curs – Consilierea familiei, Facultatea de Pedagogie, Brașov