SCHOOL ORIENTATION AND PROFESSIONAL INTEGRATION OF YOUNG PEOPLE COMING FROM PROTECTION INSTITUTIONS

Authors

  • Alina Costin “Aurel Vlaicu” University of Arad

Abstract

The present study follows the evaluation of the professional integration process of young people, and I want to emphasize the aspects related to school orientation and professional integration process, and also to underline the importance of AJOFM implication in the identification process of a work place for this segment of population. Teenagers who want to become employed do not need just support of school orientation to meet the requirement of labour market but also support to identify a suitable work place. This task is successfully completed by employment agencies.

References

Jigău, M. , 2001, Consilierea carierei, Editura Sigma, Bucureşti.

Lascus, V., (2000), Orientarea şcolară şi profesională. Teorie şi Metode vol I, Editura Napoca Star.

Munteanu, A., (1998), Psihologia copilului ÅŸi a adolescentului, Editura Augusta, TimiÅŸoara.

Neamţu,G. , Stan, D. ,(2005), Asistenţa socială-Studii şi aplicaţii-, Editura Polirom, Iaşi.

Perţ, S. ,(1994), Piaţa muncii în România: ocupare, flexibilitate, dezvoltare umană, Institutul Naţional de Cercetări Economice, Bucureşti.

Zăpârţan, M., (1990), Eficienţa cunoaşterii factorilor de personalitate în orientarea şcolară şi profesională a elevilor, Editura Dacia, Cluj.

***Legea 116/2004 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale

***Legea nr. 72/2007 privind Stimularea încadrării în muncă a elevilor şi studenţilor.

***Legea nr.116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizării sociale.

Downloads

Published

2013-11-07