STORY IMPACT ON THE LANGUAGE DEVELOPMENT, EMOTIONAL AND BEHAVIORAL SELF-CONTROL OF PRESCHOOLERS
Abstract
This article aims to highlight the results of a research undertaken to demonstrate the formative role of stories / tales in language and communication development, emotional and behavioral self-control of preschoolers. The research aims to answer to concrete problems posed by educational practice at micropedagogical level.References
*** (2008). Curriculum pentru învăţământul preşcolar 3-6/7 ani, Bucureşti: Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Tineretului.
***. (2002). Educaţia timpurie în România, UNICEF, IOMC, CEDP. Bucureşti: Ed. Vanemonde.
***. (2008). Ghid de bune practici pentru educaţia timpurie a copiilor între 3-6/7 ani, Bucureşti: MECT. Unitatea de Management al Proiectelor pentru Învățământul Preuniversitar.
Miron, O. (2012). Valoarea formativă a basmului în cultivarea limbajului copiilor preșcolari. Lucrare metodico-științifică pentru obținerea gradului didactic I. Brașov: Universitatea Transilvania din Brașov. Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic.
Munteanu, C., Munteanu, E., N. (2009). Ghid pentru învăţământul preşcolar. Iaşi: Polirom
Norel, M.; Bota O.A. (2012). Didactica domeniului experienÈ›ial „Limbă È™i comunicareâ€. Cluj-Napoca: ASCR.
Sion, G. (2003). Psihologia vârstelor. Bucureşti: Editura Fundaţiei România de Mâine.
Verza, E., Verza, F.E. (2000). Psihologia vârstelor. Bucureşti: Pro Humanitate.