PSYCHO-INTERFERENCE PROGRAM FOR CHILDREN WITH ANXIETY OF SEPARATION
Abstract
The investigation of the child as a subject of scientific research is primary for the human adaptation. The erosion of the family core in the actual social and economical context favours the establishment of aggression, anxiety and desolation from early ages.References
Anthony, E. (1990), Les enfants et les risques du divorce, Edition Gallimard, Paris.
Atkinson, R.L., Atkinson, R.C., Smith, E.E., Bem, D.J. (2002), Introducere în psihologie, Editura Tehnică, Bucureşti.
Filimon, L. (2004), Perspectivă psihologică asupra educaţiei, Editura Universităţii, Oradea.
Groth, M. (1998), Psycological assesment, The Guilford Press, New York.
Hatoş, A. (2005), Sociologia educaţiei, Editura Polirom, Iaşi.
Holdevici, I. (1998), Psihoterapia tulburărilor anxioase, Editura Ceres, Bucureşti
Mitrofan, N. (1997), Testarea psihologică a copilului mic, Editura Press Mihaela, Bucureşti.
Mitrofan, I. (1989), Cuplul conjugal-armonie şi dizarmonie, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, Bucureşti.
Munteanu, A. (1998), Psihologia copilului ÅŸi a adolescentului, Editura Augusta, TimiÅŸoara.
Petroman, P. (2005), Familia între realitate şi vis, Editura Eurobit, Timişoara.